Hogyan válassz autószervizt?

Tetszett? Oszd meg másokkal is.Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Autószerviz választék

Akinek autója van, kezdettől fogva jó, ha bejáratott autószerviz műhelybe jár. Persze nehéz úgy választani, hogy még szinte semmi gyakorlati tapasztalatunk nincs. Azon felül, hogy ismerősöknél, barátoknál érdeklődünk, esetleg az előző tulajdonos kikérdezzük róla, hol tartatta karban a gépjárművet, van pár dolog, amit magunk is kisilabizálhatunk, hogy könnyebb legyen a választás.

Új autó esetén viszonylag „könnyű” dolgunk van, ugyanis a frissen gyártósorról legördült kocsikat a garancia ideje alatt márkaszervizbe kell vinnünk. Legfeljebb olyan szerelőre cserélhetjük le, akinek jogosultsága van pecséttel igazolni a kocsin eszközölt átvizsgálásokat, illetve javításokat a szervizkönyvben. A márkaszerviz szükségszerűen minden alkatrészcserét gyári alkatrésszel pótol, így biztosak lehetünk benne, hogy a kocsink minden porcikáját ugyanaz a gyártó hozta létre akkor is, ha már cserére szorult korábban az autó.

Ezzel szemben azonban a márkafüggetlen vagy önálló szerviz beépíthet más, esetleg már használt alkatrészeket is, ezzel pénzt spórolva meg a tulajdonosnak. Ez nem feltétlenül jelenti, hogy az önálló szerviz silányabb minőségű szolgáltatást nyújtana. Ami támpontot nyújthat első körben az a „tiszta udvar, rendes ház” megfigyelése. Ha a szerviz területén rend és tisztaság uralkodik, a cserealkatrészt megőrzik, megmutatják, egyeztetnek előre a költségekről, nagyon mélyen nem foghatunk mellé.

Autószerviz „tesztelése”

  1. Legyen jegyzőkönyv, azaz kitöltve a szervizkönyv!
    Egy példány mindenképpen maradjon a kezünkben, miután eljöttünk, mert utólag csak ezzel igazolhatjuk az autón elvégzett munkálatok megtörténtét.
  2. Az árban előre egyezzünk meg!
    Természetesen előfordul, hogy a probléma feltárása közben merülnek fel újabb költségek, de egy előzetes árkalkuláció és a tulajdonos értesítése, beleegyezése nélkül nem kezd neki a munkálatoknak.
  3. Állapodjunk meg határidőkben!
    Egy megfelelően működő szerviz tudatni fogja, mikorra várható, hogy a megbeszélt javításokkal, ellenőrzésekkel elkészülnek. Amennyiben ebben változás áll be, értesítenek.
  4. Vegyük át alaposan a kocsinkat!
    A szerviz a javításoktól, vizsgálatoktól eltekintve olyan állapotban kell visszaadja az autót, ahogyan ott hagytuk. Vegyük át a helyszínen, hogy egy esetleges karcolás, hiba még ott kiderülhessen és módunk legyen tenni ellene, kijavíttatni a szervizzel. Ez szerencsére egyáltalán nem jellemző a műhelyekre, ettől függetlenül első alkalommal érdemes alaposnak lennünk.
  5. Értsük meg a számlát!
    Fontos, hogy annak tudatában hagyjuk el a szervizt miért és mennyit fizettünk. Tudnunk kell, mennyi a munkadíj, az alkatrészek mennyibe kerültek, és ezek tételesen rajta kell legyenek a számlán.

Autószerviz Budapest XXII. kerületében

Amikor új albérletbe kerültem, új autószerviz után is kellett néznem, mert a régi már túl messze volt, nem érte meg. Persze nem ez volt a legeslegelső dolgom, de egy idő után ez a pillanat is elérkezett. Én már nem feltétlenül akartam márkaszervízbe menni, így a Cool-Mobil autószerviz műhelyére esett a választásom. Időpontra érkeztem, könnyen odataláltam a google térkép Cool Mobil Kft. megjelölése alapján, és kellő hely is volt a szerviz területén a parkolásra. Egy szimpla műszaki vizsgára szerettem volna csak felkészíteni, mondhatni rutinellenőrzés. Nagyon olajozottan ment minden.

Elkérték a szervizkönyvet, miután látták, hogy velem van, kaptam egy előzetes árajánlatot, és megbeszéltük, hogy másnap mehetek is érte. Délután felhívtak, hogy az egyik féktárcsát ki kéne cserélni és az bizony többletköltség. Igazából sokat nem kellett gondolkodjak rajta, mert a műszakiig úgyis meg kell csinálni, az meg nem oszt szoroz, hogy pár hónappal előbb vagy később bólintok rá. Úgyhogy a Cool-Mobil csapat ezt is elintézte, ettől függetlenül másnap délelőtt már át is vehettem az autót. Zökkenőmentesen ment minden, mintha már évek óta járnék hozzájuk, így meg is maradtam ennél a jól bevált szerviznél.

Amit az autószerviz vár el

Az elérhetőség. Természetesen nem baj az, ha az ember nem tudja a nap minden percében azonnal felvenni a telefont, de érdemes törekedni rá. Ugyanis, ha épp többletköltség merül fel és nem vagyunk elérhetőek, hogy áldásunkat adjuk rá, akkor a szerviz nem tud tovább dolgozni és csúszik az egész munkálat. Ugyanígy nem illendő napokig náluk hagynunk a kocsinkat, miután jelezték, hogy elkészült. Akármilyen nagy is egy szerviz, nem végtelen a parkolója, és más tulajdonosok várnak a sorukra.

Ahogy a szerviztől elvárjuk a megbízhatóságot, úgy ránk is vonatkozik, hogy érdemes már az elején átgondoltan cselekednünk. Tudjuk, hogy mi a költségkeretünk, a jó szerviz partner lesz benne, hogy ezen kereteken belül oldjuk meg a problémákat. De ne legyünk döntésképtelenek, vagy próbáljunk visszakozni, az mindkét fél számára csak kínos kényszermegoldásokat szül.

Proudly powered by WordPress
Theme: Esquire by Matthew Buchanan.